تفکيک زمينهاي افتاده راه حلي براي جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز

شهرداري يزد و سازمان مسکن و شهرسازي طي جلسه اي ضمن تاکيد بر تعامل بيشتر، پيرامون تفکيک زمينهاي افتاده به عنوان راه حل فايق آمدن بر ساخت و سازهاي غير مجاز بحث و تبادل نظر کردند. 

درجلسه اي که به منظور تعامل هرچه بيشتر شهرداري يزد و سازمان ومسکن و شهرسازي استان در محل شهرداري يزد برگزار گرديد، از تفکيک زمينهاي افتاده به عنوان راه حلي براي جلوگيري از ساخت و سازهاي بي رويه نام برده شد تا مردم بيشتر به ساخت و سازهاي مجاز روي آورند و براي رسيدگي به تخلف هاي ساختماني اتلاف وقت کمتري را در کميسيونهاي ماده 100 سپري کنند.

علاوه بر اين برهماهنگي بيشتر اين سازمان درخصوص برگزاري مزايده ها و مناقصه ها و همچنين مالکيت زمينهاي سطح شهر با شهرداري تاکيد شد.

همچنين در اين جلسه مطرح گرديد؛ اخذ عوارض ساخت و سازهايي که از سوي سازمان مسکن و شهرسازي دريافت مي شود باعث فشار برمردم و عاملي براي تشويق آنها به ساخت و سازهاي غير مجاز مي باشد.

در اين جلسه با انتقاد از وضعيت نابسامان ساخت و سازهاي غير مجاز برهمکاري هرچه بيشتر دستگاه هاي زيربط سفارش گرديد.

گفتني است ؛ از جمله پيشنهادهاي به تصويب رسيده در اين جلسه ؛ تشکيل دو کميته شهرسازي و فني ، اجرايي و امور اراضي بود که جلسات آن به صورت هفتگي تشکيل مي شود.

اين جلسه با حضور مهندس شايق شهردار يزد ، مهندس خواجه رضايي رييس سازمان مسکن و شهرسازي استان ، تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر و شماري از مديران شهرداري برگزار شد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا